Cewka do wymiany

Objawy uszkodzonej cewki to przeważnie:
– brak iskry na świecy (silnik nie działa i świeci się EFI)
– silnik działa ale świeci się EFI (opóźnienia przy dodawaniu gazu)
Uwaga:
uszkodzenie przewodu bądź niedokładne połączenie kabla ze świecą nie jest sygnalizowane świeceniem się EFI.
Prostym sposobem na sprawdzenie czy faktycznie mamy doczynienia z uszkodzoną cewką jest sprawdzenie kodu błędu EFI.
Aby wywołać kod błędu należy:
– zdjąć siedzenie pasażera i kierowcy
– połączyć kable znajdujące się z lewej strony akumulatora. (później zamieszczę zdjęcia)
– włączyć stacyjkę
– uruchomić silnik
– poczekać chwilę
na wyświetlaczu, tam gdzie godzina pojawi się kod błędu 33, 34, 35, 36.
Każdy z kodów oznacza inną cewkę do wymiany:

Fault code 33: Coil no 1, front cyl. center plug,
primary wires color: Orange/White and Brown/Red.
Fault code 34: Coil no 2, rear cyl. center plug,
primary wires color: Yellow/Blue and Brown/Red.
Fault code 35: Coil no 3, front cyl. side plug,
primary wires color: Green/Light blue and Brown/Red.
Fault code 36: Coil no 4, rear cyl. side plug,
primary wires color: Orange/Light blue and Brown/Red.

Wymiana cewki to niewielki problem ale jej zakup to po pierwsze długi czas oczekiwania a po drugie duże koszty. Z pomocą przychodzą nam użytkownicy z włoskiego forum, na którym można znaleźć tanie rozwiązanie ale trzeba się wykazać zdolnościami manualnymi.

Zapraszam do lektury.