Montaż Bi-xenonów

Dzięki uprzejmości Maćka z Wałbrzycha mogę zamieścić instrukcję montażu

Bi-xenonów. Dzięki Maćku za wkład w budowę strony.

Przypominam, że wszelkie modyfikacje wykonujecie na własne ryzyko.

Zestaw do montażu Bi-Xenonów zawiera:
– 2 palniki Bi-xenonowe z kablami
– 2 przetwornice slim z kablami
– okablowanie
Przetwornice wraz ze złączkami są hermetyczne.

Narzędzie potrzebne do montażu:
1. nożyk do tapet
2. opaski zaciskowe (różnej długości i szerokości, największe do przetwornic)
3. przewód linkowy
4. maszynka zaciskowa do końcówek oczkowych
5. dwie końcówki oczkowe do kabli
6. ręce, głowa i piwo 🙂

1. Na początku należy rozebrać cały przód z owiewek – łatwiej będzie układać instalację i mocować przetwornice.

2. Pierwszą przetwornicę montujemy z lewej strony stelaża pod zegarami – dwiema dość szerokimi i mocnymi opaskami bezpośrednio do stelaża.

Widok z boku.

3. Drugą przetwornicę montujemy z prawej strony między zegarami z stelażem również dwiema opaskami. Dodatkowo przy tej okazji podpinamy okablowanie i prowadzimy równolegle do głównej wiązki przekaźnik i przewód do +.

4. Przeciągamy przewody tak, jak idzie główna wiązka (z prawej strony) i umieszczamy kostkę łączącą wszystkie przewody wraz z bezpiecznikiem od wewnętrznej strony ramy po prawej stronie mocując opaskami.

5. Niestety w tym zestawie Bi-xenonów przewód do + akumulatora był za krótki, więc należało dorobić przedłużkę i połączyć oba przewody izolując taśmą – całość poprowadzono przy głównej wiązce mocując opaskami.

6. Następnie mocujemy przewody z lewej strony opaskami do stelaża (podpinamy przetwornice).

7. Dalej należy wymontować żarówki H4 a w ich miejsce wstawić palniki – WAŻNE prawa kostka na 3 wtyki (ta która wpinana jest bezpośrednio w żarówkę) wtykana jest w instalację zasilającą xenon, natomiast kostka od lewej żarówki jest zaślepiona (nieprzydatna):

  • prawa strona z wpiętą poniżej palnika kostką (słabo widać)
  • lewa strona z nieczynną kostką
  • 8. Do zamontowania gumowych kapturków uszczelniających należy usunąć nożykiem do tapet zwężający lejek – posłuży on do zamontowania wewnątrz osłony gumowej jako pierścień uszczelniający (powyżej już po zamontowaniu):

  • w oryginale
  • po modyfikacji
  • 9. Przeciągamy przewody od palnika przez otwór w kapturku i montujemy osłonę gumową.

    10. Instalacja zakończona, pozostaje przeprowadzenie testu – xenony działają nawet bez odpalonego silnika zarówno na światłach mijania jak i długich (na zdjęciu jeden palnik i postojówka 10LED).

    WAŻNE:
    – należy uważać przy montażu na bardzo cienkie przewody odpowiedzialne za światło drogowe (z wyglądu jak światłowód)
    – całość instalacji, wprawnej osobie, zajmie 1 godzinę – mi, laikowi, bez pośpiechu zajęło około 2 godzin
    – moc każdego palnika to 35W więc oszczędzamy na poborze prądu z instalacji
    – po zamontowaniu i odpaleniu xenonów należy uważać by nie oślepnąć 🙂