Filtr powietrza – rzeźba polska
Niestety w polsce jest duży problem z dostaniem oryginalnego filtra powietrza do naszego motocykla. Można zastosować filtr Athena – CA8925 – niestety także trudny do dostania, można wyposażyć się w K&N – dość drogi i nie przez wszystkich uważany za dobry.
Tanim i dobrym sposobem jest zastosowanie się do instrukcji jaką przygotował GREGUM.
Do wykonania filtra potrzebne będzie:
– filtr do Fiata Cinquecento 700/900 (np. FILTRON AP 022)
– taśma piankowa dwustronnie przylepna
– śrubokręt gwiazdkowy, klucze ampulowe itp.
Porównując filtr Fiata Cinquecento do tego wyjętego z Caponorda widzimy, że jest dłuższy o 1cm, węższy o ok. 0,5cm a także ciut wyższy.
Ale to nie problem – szczególnie jak weźmiemy pod uwagę, że kosztuje 10-12 PLN. Przećwiczyłem to dwa razy i oto sposób w jaki uzyskałem efekt „lepszy od oryginału”!
Po zdjęciu ramki i wyjęciu starego filtra połóżmy nowy (np. AP 022 FILTRON) na obudowę, wypośrodkowując go w otworze, bo jest przecież węższy, ale już widać że szczelnie otwór zakrywa gdyż posiada za to trochę grubsze piankowe ranty.
Opierając brzegi krótsze o wgłębienie dolnej obudowy, filtr się wygina i unosi do góry.
Opierając dłoń można się przekonać o możliwości wpasowania naszego „zamiennika”
W odkręconej ramce wzdłuż dłuższych brzegów przyklejamy jednak na wszelki wypadek taśmę piankową, dwustronnie przylepną.
Wyglądać to powinno OK – plastik odtłuszczony, aby taśma dobrze się trzymała, cieńszą możemy przykleić podwójnie.
Ramkę kładziemy na rękę, ręką dociskamy filtr i ramkę przykładamy na filtr.
Łapiemy wkrętami – ramka dociska się lekko – to tylko wkręty wkręcają się z oporem.
Dokręcamy stopniowo doglądając brzegów, czy przypadkiem filtr nam się nie przesunął (nie ma prawa – taśma klejąca go trzyma). Od strony gardzieli ssących szczelność jak widać jest super, taśmy przyklejonej nie widać, rant filtra jest grubszy, więc nawet lepiej wypełnia brzegi.
Dokręcając wkręty ramka swobodnie powinna dojść do obudowy.
Działanie bez zastrzeżeń – powierzchnia filtrująca nawet większa niż w oryginale!
GREGUM – jeszcze raz dziękuję za wkład w powstanie strony.